2013. április 23., kedd

F:E. - Dánia 46

Rossz érzés volt , szívszorító a tudat, hogy a lány most magára maradt . Szerettem volna mellette lenni , de akármennyire is dühített , most nem tehettem . Jelenlétem csak felesleges  viszályt indított volna el, tekintve, hogy Esbenson  kellőképpen felbosszantott szavaival . Erre most igazán nem vágytam , főleg mert tudtam nem volna előnyös összevesznem azzal , akinek jogában áll egyetlen szóval elutasítani házassági ajánlatomat. Kénytelen voltam lenyelni dühöm , és tudtam,  sajnos még jó párszor kell majd így visszavonulnom , ha el akarok érni valamit.                                                                                                                                                                                     
Nem kellet sokat törnöm a fejem, hogy rájöjjek, Esbensonnal való kapcsolatomon múlik, ezen áll vagy bukik minden. Ő volt az egyetlen ember, akit most nem lehetett félreállítanom, vagy egyszerűen figyelmen kívül hagynom, mert nála volt boldogságom kulcsa, ő rendelkezett fölötte, és tisztában voltam azzal is, hogy egy szavába kerül és elérhetetlen lesz számomra a lány.  Belegondolni is szörnyű volt, hány lehetséges mondón választhatja el tőlem gyámja.  De az összes lehetőség közül a legfenyegetőbbnek az tűnt, hogy máshoz adja! 
Mindközül ez volt ami , ha bekövetkezik szinte leküzdhetetlennek bizonyult , olyan akadálynak, amit szinte sehogy sem lehet legyőzni ! Az , hogy Esbenson, Kristina , egyetlen , élő rokona, törvényes gondviselője  , hogy gyakorlatilag csak és kizárólag ő dönt sorsa felől , most igazán gyűlöletessé tette énelőttem .                                                             
 És erős volt a gyanúm , ő is gyűlöl . Ez sajnos nem csupán ostoba képzelődés volt a részemről , hanem biztos megérzés . Az a kézfogás mindent elárult , világosan tudtomra adta , hogy ne várjak meleg fogattatást , ha a házba térek. Én nem akartam újabb gyűlölködést . Most , hogy egy számomra ilyen fontos személy jövője függött tőlem , békét kötni is  hajlandó lettem volna , csak , hogy a lehető legjobban alakuljon minden . A kérdés csak az volt , vajon a másik fél mit lép ?  Számit - e neki unokahúga boldogsága annyira, hogy félre teszi ellenszenvét? Vagy nem érdekli semmi sem sajátmagán kívül?
Octavia Rosée Párizsban született , férjét követve jött Koppenhágába , s ott kötött ismeretséget Herold Esbensonnal . Hat éve élt már Dániában, s ez alatt a néhány esztendő alatt igen ismerté vált a fővárosban, jobban mondva, inkább hírhedté, ugyan is nem igen titkolta házasságon kívüli kapcsolatait. Hogy férje iránt nem érez különösebb vonzalmat , azt könnyű volt felfedezni, mivel élvezettel szidta, amikor csak tehette . Hogy mivel érdemelte ki ura ezt az utálatot , arról csak találgatni tudtam . Octavia alig töltötte be a huszonharmadik évét , míg férje már ötven fölött járt , s amennyire a hallottakból ki derítettem , igen el hanyagolta hitvesét. Emellett, Madame Rosée , gyakran hangoztatta , hogy ki nem állhatja ezt a vidéket , sőt úgy tűnt egyenesen gyűlöli Dániát , s nem egyszer kijelentette , ha nem volna hozzákötve utálatos férjéhez visszamenne szeretett Párizsába. Hogy még inkább kifejezze a dánok iránti ellenszenvét és megvetését, szándékosan nem volt hajlandó beszélni az itt használatos nyelvet, csak ha feltétlenül szükséges volt. Boldogan ingerelte  azzal a társaságában lévőket, hogy kiválasztott egy személyt a jelenlévők közül - aki persze értett és beszélt franciául- és ezzel az egy emberrel  csevegett , a társaság többi tagjáról pedig látványosan megfeledkezett . Ezzel persze mindenki értésére adta, hogy többre tartja honfitársait azoknál, akik között jelenleg élt. Az egyetlen, akinek elnézte , azon borzalmas vétkét , hogy nem tudott franciául az Esbenson volt . Két éve ismerték egymást , s úgy tűnt a Madame sokkal inkább vonzódik hozzá, mint törvényes férjéhez. Hogy ez a vonzalom Esbenson személye vagy inkább a tőle kapott ajándékok felé irányult -e , azt nehéz volt megállapítani. De kétség kívül a pénz többet jelentett a hölgy számára, mint bármien szerelem. Ha férje több vagyonnal rendelkezik , és ezt a pénzt mind feleségére költi , egész biztosan állítom , példátlan szerelemmel fordult volna feléje , s nem szorította volna háttérbe  az a néhány piperkőc , bájgúnár , akikkel csalfa felesége felcserélte . Mondanom sem kell , hogy ez a nőszemély e tulajdonságaival elérte , hogy a lehető legellenszenvesebbnek találjam. Elegendő volt látnom azt a mesterkélt rajongást, azt a színlelt odaadást, amellyel ez az asszony körül vette jelenlegi kegyeltjét, és már is émelyegni kezdtem az undortól. Lehetetlennek tetszett, hogy Esbenson ne érzékelné a nő kapzsiságát, és ne látna át ezen az álcán. Minden jel szerint tisztában volt mindennel, épp csak a legkevésbé sem érdekelte.  Volt miből költenie, s amíg ez így volt, könnyedén maga mellett tarthatta Octaviát. Megelégedett ezzel a tetetett szerelemmel, és a Madame- nak sem volt ellenére ez a színjáték , amíg kellő figyelemmel , és persze ajándékkal halmozták el .      
Már első találkozásunkkor elhatároztam, hogy olyan távol maradok, ettől az álnok nőszemélytől amennyire csak lehet . Arra azonban nem számítottam, hogy jó ideig lóg még Esbenson nyakán. Mivel a nyarat Roskilde-ben óhajtotta tölteni, Esbenson házában , nagy örömömre, nehezen tudtam  elkerülni a vele való találkozást.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése