2013. április 23., kedd

F:E.- Dánia 44

A távolból menydörgés visszhangzott, s a szél felerősödve zörgette a kápolna öreg kapuját. Kristina figyelmeztetetett , ne időzzünk itt tovább , a vihar lassan de biztosan közeleg , s ha megérkezik tombolni fog .Jobb volna otthon , biztosabb helyen átvészelni. Az égre feltekintve láthattam , valóban fenyegető felhők gyülekeznek a láthatáron.                                                                                                                           
 Nem is vártunk tovább , elindultunk a jól ismert  kis úton , amely majdnem egészen Kristina otthonáig vitt. A föld még sáros volt a hajnali zivatartól , előttünk számtalan pocsolya csillogott.  A lány ábrándozva lépdelt mellettem , hol az eget fürkészte , hol pedig örömteli mosollyal fordult felém .  Hihetetlen elevenség  és felhőtlen  jókedv jellemezte minden mozdulatát , s ez a borult , komor időben még szembetűnőbb , még lelkesítőbb és mulattatóbb volt .  De mikor az út végére értünk  megtorpantam . Szinte valós fájdalmat okozva hasított belém a tudat , tovább nem tarthatok vele , mára el kell hagynom Kristinát. A ház már feltűnt élődtünk és látványa mindkettőnket elkeserített, megállásra késztetett.   Itt volt a búcsú ideje . Kristina arcáról eltűnt a mosoly , ahogy kezem nyújtottam felé, hogy átöleljem , aznap utoljára .  Állt élődtem némán , és csak nézett rám gondterhelt tekintettel. 
Az eső szemerkélni kezdett. Egyre nagyobb cseppekben hullott ránk ,eláztatva a tájat.                                                          
Kezembe vettem, Kristina kicsi kezét. Most jéghideg volt, a vihar hozta fagyos széltől pedig elgémberedett.                                                                                                                                                       
 - Nem akarom , hogy elmenj . - Jelentette ki fakó hangon .                                                                                            
- Tudom ... de ...                                                                                                                                                           
 - Mi akadálya van annak , hogy maradj , Erik ? Gertrud szívesen lát , tudod .                                                                         
 A ház felé pillantottam , s egyszerre nyugtalanság fogott el  , megmagyarázhatatlan rosszérzés.                                                                                                                                                           
 - Jobb ha megyek ...  - Mondtam az ablakokat figyelve kitartóan .                                                                               
 Keze azonban még mindig az enyémben nyugodott , s ujjai görcsösen fonódtak össze az enyémmel.                                                                                                                                                         
 - Kérlek ! Ez az este semmi jót nem ígér számomra... - Szólt könyörögve.                                                           
Hangjában szokatlan izgalom és kétségbeesés csengett.                                                                                               
 - Egyedül, szobám négy fala között... sivár és lehangoló... - Kezdte csüggedten, majd kérlelve nézett rám. - Ha velem volnál... csak míg a nap lemegy ... míg a vihar alább hagy...
 Szavai alig hallhatóak voltak , a szél egyre dühösebben tépte a fákat. Az eső is megeredt, s az utat csaknem elárasztották a kiöntött pocsolyák. A lány halványkék ruhája a földet érte, s már bokáig sáros volt, cipője is átázhatott. Fázott, egész testében remegett, még ha ezt igyekezett is titkolni, minden erejével.                                                                                                                                          
  - Menj haza Kristina . - Kértem aggódva . - Holnap látjuk egymást . - Ígértem magabiztosan.   
 Nem mozdult dult . Esdeklőn , kérlelve nézett rám , úgy mintha a mai este valami borzalmas várna rá , s azt remélné , az én jelenlétemben könnyebben elviseli , bármi legyen is az ami így felzaklatta. Percek alatt átázott  mindene , teljesen átfázott . Az a hímzett kendő mely a vállát takarta , amely a nyári szellőtől  megóvta , itt már semmit sem ért . A keze ijesztően kihűlt már , de egy lépést sem tett , nem indult meg hazafelé.                                                                                                                                                              
 - Ne csináld ezt . -  Kértem , azon igyekezve hogy kordában tartsam érzéseimet.                                                            
- Várnak rád. Odahaza , mindenki rád vár ... Gertrud és Clara ...                                                                                                                                       
 - Ők nem ... nem szeretnek annyira mint te engem Erik ... és én sem szeretem őket annyira mint téged ...                    
  -  Szavaiban mély bánat volt.                                                                                              
- Clara és Gertrud igazán jók hozzám... de olykor úgy érzem mintha láthatatlan volnék számukra...Ők nem értenek, Erik...egy szavamra sem figyelnek ... néha mintha vakok és süketek volnának , ha én szólok hozzájuk , ha én állok eléjük  ...  - Kezdte elfúló hangon.  - Ez az este sem lesz más mint a többi ... talán még rosszabb is ... És én újra nyugtalanul alszom majd ... - Suttogta .  - Ne hagy ma magamra ... nagyon kérlek ne menj most el !                                                                                                                                          
Soha sem láttam még ilyen elkeseredettnek és gyámoltalannak. Kérése nem hagyott hidegen. Képtelen lettem volna magára hagyni, elmenni ezek után.  Magamhoz vontam, s ő úgy bújt meg karjaimban, mint egy átfázott kismadár, amely végre menedékre lelt. Meggyorsítottuk lépteinket, s megindultunk a ház felé mely már nem volt mesze.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése