2013. április 23., kedd

F:E- Dánia 20

Sokáig hallgatott és én sem törtem meg a csendet. Majd kiegyenesedett és szeme újra azon a borítékon járt . Kezébe vette , és egy papírt húzott elő belőle. Az üres borítékot, pedig visszahelyezte az óra mellé.  Mindössze annyit láttam , hogy a fehér lap mind két oldala teli van írva , szépen megrajzolt , rendezett betűkkel. Erik futólag végig mérte az írást. Pár másodpercig nyugodott rajta tekintete .  S én eközben aggódva fedeztem fel , hogy keze reszket , mintha fogvacogtató hideg rázná egész testét.    De ez lehetetlennek tűnt , hiszen a tűz ott éget mellette , nem fázhatott. És nem is fázott. Csak a düh rázta , amelyen alig tudott már uralkodni . Aggódva , szinte félve vártam most mi következik .   
- Ez a levél sokat jelent nekem ... - Kezdte meglepően lágy hangon. De ennek ellenére , hirtelen indulattal összegyűrte a kezében tartott papírt . Legnagyobb ámulatomra apró galacsinná hajtogatta a levelet , amely állítása szerint számára érték volt .  Majd egy mozdulattal a tűzbe hajította.                                                                                                                                                                   
 - Akkor... most mégis ... miért ? - Hebegtem megrökönyödve. Erik nem sietett a válasszal.  Végig nézte , hogyan kap lángra a papír , hogyan zsugorodik , töpörödik össze és semmisül meg.                                                                                                                                                            
- Mert dühít , elkeserít és nem hagy nyugodni ...- Felelt lassan . - És mert örömet okoz az , ha látom elpusztulni amit gyűlölök ... - Suttogta és hangja kegyetlené vált. - Gyűlölöm mert... mert azé volt akit szerettem ...De ez is épp oly hiábavaló mint bármelyik másik próbálkozásom .  
 Mindkét keze , ismét ökölbe szorult törzse mellet . Ebből sejthettem, nagy mennyiségű haragot folyt magába újra . 
  - Hiába való , mert e levél , minden szava agyamba égett, és ott is marad amíg meg nem halok. - Szólt fáradt lassúsággal . - Minden szó , minden betű , világos , tiszta kép idebenn...- Mutatott homlokára egy hanyag mozdulattal . 
- És ez tűrhetetlen ! Elviselhetetlen! - Hangja minden átmenet nélkül, hirtelen fellobbant dühtől remegett.  Most ingerültnek látszott, nagyon feldúltnak. Sokáig csak állt, mint egy szobor és nem tett egyebet, csak jobb kezét a mellkasára szorította. Ezt a mozdulatát még sohasem láttam, de éreztem, nem jelent jót. Egyenletesen vette a levegőt, de nagyon zaklatott volt és ezt most már nem is próbálta titkolni. Percekig állt így, kezét mellére szorítva, mintha attól tartana, szíve nem marad a helyén.                                                                                                               
- A múlt néha , nagyon sötét árnyakat borít a világra ...- Szólalt , meg végül. Hangja keserves volt és szokatlanul mélyre váltott. Ha nem tudom , hogy Erik beszél , el sem hiszem , hogy ez az idegen hang az övé .                                         
 - Vannak napok , mikor semmilyen fény nem képes eloszlatni a sűrű sötétséget ... a világ fekete... komor ... gyászos és lehangoló ... Ez is egy ilyen nap ... - Mondta reményvesztett beletörődéssel.                                                                                                                                                 
 - Az éjszaka nem szól másról , csak az emlékekről ... a rossz emlékekről ...   
Ahogy beszélt leengedte szívére szorított kezét.
- Milyen nehéz is az ilyen fekete éjjeleket túlélnem...   - Szólt halkan , szinte suttogva . Most már úgy tűnt inkább magával társalog , mint velem . Az utolsó szavakat , csak magához intézte. Majd még közelebb lépett a kályhához és valamit hosszasan szemügyre vett , ami váratlanul tűnt fel kezében . Azt a valamit úgy tartotta , hogy a kandalló fényében , jól lássa. Egy vékony üvegcse volt.  Egy, egy deciméternél valamivel kisebb hosszúságú üveget tartott maga elé . A tűz fénye megcsillant rajta és átsütött átlátszó falain . Félig volt töltve , valami színtelen folyadékot láttam benne. Nem tudtam mi ez a valami , ami leginkább egy kémcsőhöz hasonlított, arra pedig végképp nem tudtam rájönni mi az, ami benne csillog. Amint megpillantottam a fiolát, azonnal kérdezni szerettem volna, de Erik szokatlan viselkedése és különös hangszíne, úgy összezavart, hogy nem bírtam szólásra nyitni szám. Csak ültem és néztem mit tesz . Figyeltem mozdulatait , melyek most furcsa mód , nagy nyugalomról árulkodtak . Ez előbbi szétszórtsága után, még szembetűnőbb volt.  Most mintha ott sem lettem volna. Mintha tejességgel kiment volna a fejéből , hogy ott ülök nem messze tőle , és mindent kitűnően látok . Fittyet hányt rám , mintha nem is léteznék , mintha egymaga tartózkodna újra a szobában . Vagy elfelejtett, vagy egész egyszerűen nem érdekeltem már. Ez a hirtelen és érthetetlen változás engem csak még zavartabbá tett. Homlokom ráncolva ültem és próbáltam rájönni, most mi következik. Bár abból ami láttam eleinte nem igen tudtam kivenni semmit.                                              

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése