2013. július 3., szerda

Értitek ezt?



Még jó régen találtam egy albumot , aminek legelőször is a borítója fogott meg ... ugye amin maszkos ember van annak én már nem bírok ellenállni :D Szóval kicsit utána jártam és találtam egy számot róla aminek a címe Le Ore rosa di Mazaderan . Na ettől rögtön cigánykerekeket szerettem volna hányni , ugyan is ebből már tudtam hogy nem véletlen a maszkos alak a borítón , mert hogy az bizony Erik :D  Még inkább utánakutatva kiderült hogy ez egy 1996-os album és valóban Ill Fantasma dell'opera a címe( az a vicc hogy ezt csak ma tudtam meg , de szinte biztos voltam benne )  és az Ataraxia műve. Róluk úgy egyébként nem sokat tudok ... tehát meghallgattam a számokat. A lényeg hogy ez a legvontatottabb és legelvontabbnak tűnő amit a Fantom témában találtam. Kicsit csalódtam mert hogy semmi különös ...  


De téjünk vissza a La Ora rosa di Mazaderan című számra ... 
Találtam róla felvételt. De az igazat megvallva nem igen értem a számot. A cím valami olyasmi , hogy Rózsás órák Mazanderanban. Mazanderan egy perzsa tartomány , Susan Kay könyvéből kiderül hogy Nadír a daroga ennek a tartománynak a rendőrfőnöke és itt van birtoka ahol Eriket is többször vendégül látja . Erik pedig többször is elárulja , hogy egyedül Mazaderanban érez nyugalmat . Tehát a cím , talán ebből ... 

Aztán a felvétel : A színpadon egy maszkos ember ül kezében forgat valami esernyő szerű tárgyat amiről szalagok lógnak. Ez megy végig a szám alatt . 

Hát először is , végre olyan nagyjából a maszk amilyet én elképzeltem ! Jó volt végre így látni :) Én nagyon nem szeretem a musicalból ismert fél álarcot , kissé idétlennek tartom ... meg szerintem az egész maszk valahogy titokzatosabb, hogy nem láthatod csak a szemét .      Viszont a ruhát már megint nem értem. Kicsit olyan mint egy reneszánsz udvaribolond, (az énekesnő ruhája is inkább reneszánszos ). Nekem megint csak az jutott eszembe , hogy ugye Erik tulajdonképpen amolyan udvari varázslófélének ment a Sah palotájába és az Anyacsászárnő szépen eljátszadozott vele ... 





Szóval elég érdekes. 
A szöveg meg aztán tényleg elvont . 
Megpróbáltam értelmesen fordítani :) 


Sikolyod a számban 
és romlik fejemben...
A szellem a fák között , az álarc amit soha nem csókoltam ...
Kiakasztom az erkélyre ...
így ellene fog remegni és fuss, éppen ellenkezőleg.
Próbálom visszatartani az életet.
Kiveszem a szemem (nem tudom másképp fordítani :O)
Cipőben táncolok ...
Megható hittel a szent víz 

EZ MI ?! Tudja valaki értelmezni ? Nekem valami elvont mantrának tűnik :P        

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése