2013. április 23., kedd

F.E.- Dánia 28

Hát ez volt ő , Kristina , aki iránt hosszú évek óta először éreztem valamit . Az egyetlen, akihez képes voltam őszinte jóindulattal beszélni , szeretettel és megértéssel fordulni felé. És ő volt az egyetlen, aki képes volt visszaadni ebből a törődésből. Kristina nem nézett át rajtam, mintha csak egy kóborló árnyék volnék, akinek sem lelke , sem szíve nincs . Még ha nem is ismertem be magam előtt, ez olyasmi volt amit , igenis hiányoltam .
Sokszor éreztem késztetést arra , rejtsek el mindent, amit érzek. De ez a lány, minden erőfeszítésem ellenére, képes volt olvasni bennem, bámulatos ügyességgel térképezte fel jellemem. Anélkül, hogy békés érdeklődésével fájó pontot érintett volna, türelmesen, minden tolakodást mellőzve, lassanként illesztve össze egyes részeket, végül úgy ismert már, ahogy más senki sem. Még e kedves és ártalmatlan teremtés előtt is nehéz volt megnyílnom. Sok mindent elmondtam, amit másnak sosem említettem, de jellemem megismeréséhez képtelen voltam útmutatást adni. Zárkózott voltam mindig is és a veszély legkisebb jelére, megkeményítettem magam annyira, hogy az érdeklődőnek máris elment a kedve a kutakodástól. Krisna közeledésében nem éreztem támadást, de azért kezdetben nem voltam túl együttműködő. Ő ennek ellenére kiválóan boldogult velem. Lassan de biztosan haladt előre, finoman tapogatózva, a legapróbb mozaikdarabra is ügyelve , hogy pontos képet kaphasson rólam . Ez úgy tűnt szinte mulattatja , és a legkevésbé sem zavarta , ha titkolóztam , ha kétértelmű vagy fél választ adtam tapintatos és értelmes kérdéseire.
A néma elmélkedésben, tűnődésben örömét lelte és én elég okot adtam rá , hogy törje a fejét. Örült, ha előrébb jutott a kutatásban, én pedig boldog voltam, ha láttam mosolyát. És ha bár némi szorongás is támadt bennem mikor feltettem a kérdést - mi lesz ebből? - képtelen voltam már hátat fordítani a lánynak. Mindenre figyelt , és csodálatos módon megtalálta a lényeget , a nyomot amin elindulhatott , anélkül , hogy egy szóval is rávezettem volna . Ez a váratlan és kitartó érdeklődés , figyelem , amivel körül vett olyasmi volt amiben alig volt részem addigi életem során . Ragaszkodása megható volt számomra és a világ minden kincséért sem váltam volna meg barátságától. Ez az egyszerű , majdhogynem jelentéktelen teremtés hónapok alatt virult ki , és minden nappal egyre szebbnek , egyre tündöklőbbnek láttam . De ő nem is sejtette, nem tudhatta , milyen hatással van rám . Fogalma sem volt afelől , mi minden indul meg bennem , már attól, ha hangját hallottam , ha közeledni láttam .
Egyetlen hónap ... Pár nap és már mindegy volt mi történik körülöttem , nem számított semmi sem , ha tudtam ő mellettem áll . Egyedül ő volt Kristina. A többi csak unalmas , sivár, szürke kép , amit könnyű volt elfelejtenem , ha csendes elmélyültségében arcát fürkészhettem.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése